Рекордний рік для бренду Volkswagen Комерційні автомобілі
За підсумками 2017 фінансового року бренд Volkswagen Комерційні автомобілі продемонстрував найкращі показники обороту, прибутку від основної діяльності та рекордні цифри продажів. У поточному році бренд також підтримує взятий успішний темп та продовжує активно працювати над закріпленням свого стратегічного положення у таких актуальних у майбутньому сферах, як електрична мобільність, дигіталізація та мобільні онлайн-сервіси, а також освоює нові ринки.
У минулому році бренд передав клієнтам в усьому світі близько 498 000 фургонів, мікроавтобусів та пікапів (2016: 478 000; зростання на 4,2%). Оборот зріс до 11,9 млрд. євро (2016: 11,1 млрд євро; +7,1%). Результат основної діяльності склав 853 млн. євро (2016: 455 млн. євро; +87,6%). Прибуток від основної діяльності зріс на 7,2 відсотка (2016: 4,1%).
Голова правління бренду Volkswagen Комерційні автомобілі, д-р Екхард Шольц (Dr. Eckhard Scholz) відзначив: «Це найвищий результат за всю історію нашої компанії». Дохід та рекордні обсяги поставок стали не лише ідеальним продовженням успішного 2016 року, а й визначили напрямок стратегічної переорієнтації зусиль бренду. Покращення результатів було обумовлено коефіцієнтом прибутковості, обсягами продажів та коливаннями обмінного курсу.» «Наша багаторічна боротьба за закріплення результатів, оновлення модельного ряду, інвестиції у нові засоби виробництва та у новий завод для виробництва Crafter принесли свої плоди», - підкреслив пан Шольц.
Керівник бренду особливо наголосив на тому, що ключем до успіху є збереження орієнтованості на клієнтів. «Ми пропонуємо клієнтові реальну додану вартість для реалізації його робочих задач, моделі бізнесу та повсякденної діяльності. Питання, важливі для наших клієнтів, належать і до нашого порядку денного». У якості прикладів д-р Шольц навів розробку нових моделей у рамках діалогу з клієнтами та консультаційну раду покупців, яка визначає напрямки розвитку цієї сфери. На даний момент клієнти, що працюють у сфері торгівлі та логістики, проводять практичні випробування готової до серійного виробництва моделі e-Crafter, початок продажів якої запланований у Європі на вересень 2018 року.
Поставки клієнтам
У 2017 р. бренд Volkswagen Комерційні автомобілі реалізував клієнтам в усьому світі 497 894 комерційні автомобілі з лінійок Amarok, Caddy4, Crafter і T6, або на 4,2% чи 19 920 автомобілів більше, ніж у попередньому році (477 974). Зростання майже на 20 000 автомобілів - серйозний результат, завдяки якому бренд встановив новий рекорд за обсягами продажів. Д-р Шольц окремо підкреслив, що новий Crafter «ще не повністю реалізував свій потенціал», оскільки він стане доступним в усіх його модифікаціях на ринках Європи влітку 2018 року.
За модельними рядами обсяги поставок розподілились наступним чином:
• 206 100 автомобілів модельного ряду T (198 600; +3,8%)
• 165 900 автомобілів модельного ряду Caddy (162 400; +2,2%)
• 78 900 автомобілів модельного ряду Amarok (69 200; +14,0%)
• 47 000 автомобілів модельного ряду Crafter (47 900; -1,8%)
У Європі було продано 373 160 автомобілів бренду (2016: 363 656; +2,6%). Частка моделей Т6 та Caddy у своїх сегментах сягнула 20 відсотків. З метою завоювання інших ринків на додачу до традиційних європейських бренд робить ставку на послідовну інтернаціоналізацію шляхом налагодження дрібновузлового складання на заводах у різних країнах. Зокрема, у 2017 року на мультибрендовому заводі концерну з дрібновузлового складання в Алжирі розпочалось виробництво Caddy, в Еквадорі почали випускати Amarok.
На даний час тривають перемовини з китайським партнером JAC. На думку пана Шольца, подальше розширення подібної кооперації неминуче: «У багатьох справах без партнера не обійтися».
Обсяги виробництва на заводах
У 2017 році сукупні обсяги виробництва на заводах у Німеччині та Польщі сягнули рекордного показника - 494 511 автомобілів, зростання склало 16%. На головному заводі марки у Ганновері було виготовлено 200 800 екземлярів T6 та Amarok. Востаннє такий результат цей завод демонстрував 44 роки тому. «Я дякую колегам, які провели на конвеєрах багато додаткових змін», - сказав пан Шольц.
Збереження високого попиту на всі модельні ряди позитивно впливає на рівень зайнятості на всіх заводах. Зокрема, на заводі у Ганновері у період з липня 2017 року по березень 2018 року 768 робітників, що працювали на тимчасовій основі, були включені до постійного штату.
Майбутні напрямки діяльності
«Електрична мобільність, дигіталізація та мобільні онлайн-сервіси дають нам шанс адаптувати наш досвід і традиції до вимог майбутнього і створити ефективні, успішні та економічні моделі ведення бізнесу для наших клієнтів», - сказав Голова правління. Зміни стають дедалі помітнішими і ззовні. До них, наприклад, належать вихід на ринок моделі e-Crafter або реалізація проекту «Міська логістика», у рамках яких компанія спільно з містом Ганновер, що є столицею Нижньої Саксонії, та університетськими дослідними організаціями провела дослідження теоретичних моделей та взяла активну участь у створенні умов для міської мобільності майбутнього. Цілком очевидно, що транспорт, який використовується у межах міста для надання послуг з сервісного обслуговування і транспортування товарів, має поступово замінюватися на електричний задля забезпечення максимальної екологічності.
Пан Шольц прокоментував: «Разом з нашими клієнтами ми працюємо над електрифікацією певних типів комерційних автомобілів, розрахованих на використання в містах. Але електропривод підходить далеко не для всіх цілей. Поїздки на великі відстані, буксирування важких причепів, рух в умовах бездоріжжя, наприклад, на будівельних майданчиках або в лісі, оперативні і рятувальні служби - у цих сферах найсучасніші дизельні двигуни користуються стійким попитом, і відмовитися від них неможливо».
Вихід на ринок альтернативних приводів відкладається настільки ж, наскільки затримується прийняття відповідних політичних, регуляторних та інфраструктурних нормативно-правових актів. Електромобілі повинні забезпечувати нульовий рівень викидів. «Якщо майже мільйон сервісних підприємств у Німеччині електрифікують свої автопарки, чи буде необхідна для їх функціонування електроенергія постачатися з екологічно чистих джерел?» - запитав пан Шольц. «На даному етапі перед новою енергетичною політикою постають серйозні виклики».
.
Підсумки
Загалом пан Шольц дивиться у майбутнє цілком оптимістично: «Кожне нове покоління моделей бренду Volkswagen Комерційні автомобілі буде включати варіант з електроприводом. Ми будемо і надалі активно розвивати напрямок комерційних автомобілів, здійснювати подальші заходи з інтернаціоналізації та послідовно використовувати технології майбутнього, щоб переконати нинішніх і майбутніх клієнтів марки у тому, що Volkswagen Комерційні автомобілі має найкращі рішення для їхнього бізнесу. Збільшення кількості замовлень в умовах стабільного економічного середовища свідчать про те, що 2018 фінансовий рік стане для бренду Volkswagen Комерційні автомобілі ще більш успішним, ніж 2017-й».